چطور پنل يك كولر گازي (اسپيليت) را تميز كنيم

خريد، فروش انواع كولر گازي اصل در بانه را با مجتمع تجاري آفتاب مال بانه تجربه كن

چطور پنل يك كولر گازي (اسپيليت) را تميز كنيم

۱۰ بازديد

تميز كردن كولرگازي (اسپيليت)

اين روزها هر خانواده نياز به تهويه مطبوع دارد، اغلب هم از كولرهاي گازي اسپليت استفاده مي كنند. به صورتي كه در بيشتر خانه هاي جديد در موقع ساخت، نصب مي شوند. اين كولرها بسيار جمع و جور هستند، و با بهينه مصرف كردن انرژي، باعث پايين آمدن هزينه برق نسبت به مدل هاي قديمي تر شده اند.

با اين حال كه دستگاه هاي كوچكي هستند، اما در تميز كردن آنها بايد دقت هاي لازم را انجام داد. در مرحله اول اطمينان حاصل كنيد فيوز كولر گازي را خاموش كرده ايد يا آن را از برق بيرون كشيده ايد، به نظر من بدنه بيروني را در انتها تميز كنيد. در مرحله اول يك اسپري خوب براي تميز كردن شبكه هاي جريان هوا ( كوئل) بخريد، از اسپري هاي فوم استفاده نكنيد چون ممكن است فوم به اطراف پخش شود و باعث كثيف شدن شود، اسپري هاي فوم ممكن است به داخل كوئل نفوذ نكنند، يك دستمال تميز برداريد، اثاثيه زير پنل را برداريد چون ممكن است گرد و خاك روي آن بريزد.

 

كولر گازي

در پنل را باز كنيد و فيلتر هاي هوا را برداريد، شروع به اسپري كردن بر روي كوئل پنل كنيد بصورتي كه مايع بتواند تا عمق كوئل برود، سعي كنيد از روبرو و با فاصله نزديك به كوئل اسپري كنيد، مطمئن شويد مايع تا عمق كوئل مي رود، و با يك برس نرم يا قلم مو از بالا به پايين روي كوئل بكشيد، بعد به سراغ قسمت پرتاب باد ( بوليور) برويد با نزديكترين فاصله و با استفاده از نازل، مايع را روي آن اسپري كنيد.

براي بدست آوردن نتيجه مطلوب بصورت گسترده عمل اسپري كردن را انجام دهيد. اطمينان حاصل كنيد مايع تمام تيغه ها را بپوشاند. براي 15 تا 20 دقيقه صبر كنيد تا محلول كار تميز كردن را انجام دهد. بعد از آن بوسيله يك اسپري روي كوئل آب بريزيد تا آن تميز شده و آب كثيف از آن برود و بعد از آن روي پره هاي قسمت پرتاب باد اسپري كنيد، اين كار را تا زماني انجام دهيد كه تمام قسمت هاي كوئل و بوليور از كثيفي پاك شده باشند. در اكثر كولر گازي ها آب از لوله درين به فاضلاب ساختمان ريخته مي شود.

يك پارچه تميز در قسمت خروجي هوا بگيريد و فن را روشن كنيد تا آب قسمت كوئل و بوليور خشك شود، حالا فيلتر هاي هوا را با آب ( بدون هيچگونه مواد شوينده ) بشوييد تا تمام گرد و خاك آن برود، اكنون نوبت به تميز كردن بدنه پنل كولر گازي مي رسد با استفاده از يك پارچه تميز مرطوب آنرا پاك كنيد.

 

كولر گازي در بانه

نكات مهم تميزكردن كولر گازي (اسپيليت)

 

  • در موقع استفاده از برس يا قلم مو خيلي فشار وارد نكنيد چون باعث خم شدن پره هاي كوئل مي شود آن ها خيلي قوي نيستند.
  • براي اينكه لوله درين ( لوله خروج آب )بخاطر عبور كثيفي زياد، نگيرد. داخل قسمت درين دستگاه هم از اسپري كوئل بزنيد. بعد از آن مقداري آب بريزيد تا پاك شود. اگر به انتهاي لوله درين دسترسي داريد، با استفاده از خلاء آب درون آن را خالي كنيد.
  • با استفاده از يك مسواك يا قلم مو باريك پره هاي قسمت پرتاب باد را تميز كنيد.
  • اگر قاب بيروي پنل كولر گازي را بتوانيد جدا كنيد به قسمت هاي بيشتري از كوئل دسترسي خواهيد داشت.
  • در زمان تميز كردن بوليور، وقتي روي آن اسپري كنيد شروع به چرخش كرده و مايع به همه جاي آن مي رسد.
  • اگر از مسواك استفاده مي كنيد، پره هاي قسمت بوليور به راحتي مي شكنند و از بالانس خارج مي شوند، بر روي كوئل نيز از فشار زياد خودداري كنيد چون باعث خم شدن آن ها و جلو گيري كردن از جريان هوا مي شود، در موقع كار حتما احتياط لازم را انجام دهيد.

 

مجموعه آفتاب مال ارائه دهنده كولر گازي در بانه مي باشد. شما مي توانيد با مراجعه به كولر گازي دربانه مي توانيد بهترين انتخاب و خريد از محصولات كولر گازي (اسپيليت) رابراي منزل خود داشته باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.