چگونه از هويت خود به هنگام خريد آنلاين محافظت كنيد

خريد، فروش انواع كولر گازي اصل در بانه را با مجتمع تجاري آفتاب مال بانه تجربه كن

چگونه از هويت خود به هنگام خريد آنلاين محافظت كنيد

۸ بازديد

آدام لوين يك متخصص شناخته شده در عرصه ملي در زمينه سرقت آنلاين و نويسنده "Swiped" گفته است كه: سرقت هاي مالي درون مغازه اي در حضور كارت، پس از ظهور كارت هاي اعتباري و بانكي تراشه دار به شدت افت كرده است. اما اين نوع سرقت در خريدهاي آنلاين با استفاده از اينترنت كه اين روزها افراد زيادي از آن در خريد از فروشگاه اينترنتي استفاده مي كنند دو برابر شده است.

او مي گويد: "اين نوعي شمشير دو لبه است و با پيشرفت روز افزون انجام كارها آسان تر شده است و به هنگام انتخاب از بين امنيت و راحتي، در اغلب مواقع راحتي پيروز مي شود كه به معناي از دست رفتن اطلاعات مشتري در طول مسير مي باشد."

در اينجا 4 مورد از نكات شناسايي سرقت هاي آنلاين آورده شده است كه به شما كمك مي كند از راحتي خريد آنلاين و بدون خطراز فروشگاه هاي اينترنتي لذت ببريد.

فروشگاه اينترنتي


1- استفاده از كارت هاي اعتباري به جاي كارت هاي بانكي براي تمام خريدهاي آنلاين


بر اساس AARP ، تقريبا 64 درصد از خريداران فروشگاه اينترنتي در ايام تعطيلات از كارت هاي بانكي براي خريد خود استفاده مي كنند. اما با اين كار شما خود را در معرض خطر بزرگتري به هنگام خريد آنلاين قرار مي دهيد. بسياري از كارت هاي اعتباري آمار سوء استفاده مالي معادل صفر دارند كه به معني قابل اعتماد بودن آنها مي باشد. اما اين آمار در مورد كارت هاي بانكي بسيار گسترده تر مي باشد.

از همه مهمتر شما با اين كار خطر دسترسي به حساب بانكي خود را نيز در اختيار ساير افراد قرار مي دهيد. بر اساس گفته اوا ولاسكو، مدير عامل و رئيس مركز منابع سرقت هويت، "شما در واقع بدون پولي كه براي پاسخگويي به نيازهاي اوليه خود به آن نياز داريد، خواهيد بود. اين امر مي تواند براي افراد بسيار سخت تر باشد، به خصوص اگر چند روز يا حتي يك هفته طول بكشد تا همه اين موارد را پشت سر بگذاريد و مطلع شويد كه قرباني شده ايد."

او اضافه مي كند كه استفاده از يك كارت بانكي براي خريد و امضاي نام خود به جاي وارد كردن يك شماره پين، يكسان نيست. اگر شما تبديل به قرباني سرقت هويت شويد نشان مي دهد كه حفاظت ها هنوز به اندازه كافي قوي نيستند.

نكته مهم: 

اگر نميخواهيد از كارتهاي اعتباري استفاده كنيد، يك كارت هديه را خريداري كنيد و درون كارت فقط مبلغ كافي براي انجام خريد اينترنتي خود بگذاريد. به صورت متناوب، مي توانيد اطمينان حاصل كنيد كه فقط مبلغ اندكي كه براي خريد اينترنتي استفاده كرده ايد از حساب شما كم شده است.


2- در هنگام استفاده از Wi-Fi عمومي خريد آنلاين نكنيد

به نظر مي رسد Wi-Fi عمومي امروزه به خوبي، عمومي و در همه جا در دسترس است. بهترين كار استفاده از مرورگر مي باشد، اما اطلاعات حساس خود را در يك شبكه اينترنت عمومي وارد نكنيد، به عنوان مثال زماني كه شيريني زنجفيلي خود را در يك كافي شاپ ميل مي كنيد.

Velasquez مي گويد: " هرگز از VPN استفاده نكنيد، هر زمان كه شما به Wi-Fi متصل هستيد، بايد بدانيد كه شما اطلاعات خود را در دسترس همه افرادي كه مي خواهند از آن استفاده كنند قرار مي دهيد، اين به اين معنا نيست كه هر زمان كه وارد Wi-FI متصل هستيد، كسي در حال مشاهده شما است. اين فقط به اين معني است كه آنها مي توانند اين كار را بكنند. "

اگر دسترسي به Wi-Fi عمومي داريد و مي خواهيد از آن راحت تر استفاده كنيد در اينجا چيزهايي براي جستجو وجود دارد.

 

  • اطمينان حاصل كنيد كه هر وبسايتي كه بازديد مي كنيد با HTTPS، و نه فقط HTTP، پيش فرض شده است.
  • اطمينان حاصل كنيد كه يك آيكون قفل امن داشته باشد.
  • اطمينان حاصل كنيد كه به شبكه صحيح وصل شويد.

 

فروشگاه اينترنتي

3- كلمه عبور خود را مديريت كنيد

 

  • گذرواژهها اولين خط دفاع شما هستند كه براي حفاظت از هويت شما طراحي شده است.
  • چندين گام براي ايجاد يك رمز عبور غير قابل تشخيص وجود دارد، از قبيل اجتناب از استفاده از هر گونه اطلاعاتي كه مي تواند در مورد شما از رسانه هاي اجتماعي، بيوگرافي و يا اطلاعات عمومي در دسترس باشد.
  • دروغ گفتن به طور معمول بهترين پاسخ به مشكلات نيست، اما در مورد سوالات امنيتي، لوين مي گويد اين بهترين گزينه است. تنظيم پاسخهايي كه مردم نميتوانند از اطلاعات موجود در دسترس شما مطلع شوند، يك حركت هوشمندانه است. به عنوان مثال، اگر سوال امنيتي شما اين است "شما و همسرتان در چه مكاني ازدواج كرديد؟" شما ممكن است يك مكان جعلي مانند "كره ماه" را به عنوان راهي براي گمراه كردن هكرها قرار دهيد.
  • يك ايده خوب ديگر اين است كه از گزينه هاي احراز هويت دو بخشي استفاده كنيد، به طوريكه اگر يك دستگاه نا آشنا در تلاش براي وارد شدن به حساب كاربري شما باشد، بايد اطلاعات از طريق پاسخ به ايميل يا «بهتر» يك تلفن همراه تأييد شود.
  • لويين مي گويد 51 درصد از كاربران از رمز عبور يكسان در حساب ها استفاده مي كنند و اگر به راحتي قابل يادآوري باشند، هكرها به راحتي مي توانند حساب هاي ديگر شما را نيز به خطر بيندازند. پيشنهاد او اين است كه يك مديريت قابل اطمينان براي رمزهاي عبور، يك حساب امن و ايمن براي كمك به شما براي دسترسي به همه حساب هاي كاربري شما ايجاد كند.

 

4- هيجان زدگي در خريد از فروشگاه اينترنتي را كاهش دهيد.

 

  • در حالي كه مطالعات وزارت دادگستري مي گويد كه اكثريت قربانيان علاقه دارند در زمان كوتاهي خريد خود را از فروشگاه اينترنتي انجام دهند، بي توجهي و عجله در ايام تعطيلات مي تواند شما را اسير وب سايت هاي غير قابل اعتماد و نامطمئن بكند. شما همچنين مي توانيد زمان بيشتري را براي تحقيق در مورد دانلود برنامه خريد آنلاين خود و يا موسسه خيريه كه مي خواهيد از آن حمايت اقدام كنيد، صرف كنيد .
  • بنابراين حتي اگر زمان براي خريد آنلاين شما از فروشگاه اينترنتي درتعطيلات به پايان برسد نيز آرامش خود را حفظ كنيد. در اين حالت شما تصميمات بهتري را مي توانيد اتخاذ كنيد، و اين مي تواند شانس شما را براي قرباني شدن در سرقت هويت كاهش دهد.

 

شما مي توانيد براي خريد كولر گازي در بانه  به فروشگاه اينترنتي آفتاب مال اعتماد كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.